Un rol important in declinul unei companii il joaca ineficienta gestionarii si recuperarii de la debitori a creantelor companii. Aceasta situatie de multe ori constituind cauza falimentului companiilor, chiar si a celor care au o bogata experienta de activitate. O gestionare incorecta a recuperarii creantelor de la debitori pe alocuri compromite executarea (prin informarea fara actiuni a debitorului) sau chiar poate inrautati situatia economica a companiei. Este vorba de situatiile in care creditorul angajeaza avocati, achita taxe de stat, onorarii de executare etc., pentru o creanta „compromisa”, sau mai rau, se trezeste cu actiuni reconventionale din partea debitorilor.
Noi venim cu o abordarea particulara in fiecare caz concret, examinând urmatorii pasi:
- Evaluam situatia juridica a debitorului inainte de initierea caror-va actiuni directe de recuperare a creantelor.
- Elaboram un plan de activitati pentru fiecare debitor in parte, in functie de rezultatul evaluarii descrise in punctul 1.
- Estimam riscurile clientului nostru, sansele de reusita, costurile si onorariile pentru activitatile de recuperare a creantelor.
- Incercam sa identificam in faza amiabila care este motivul neachitarii si incercam sa gasim metode alternative de stingere a creantei: compensare, recuperare creante de la cei care datoreaza bani debitorului nostru (actiuni oblice).
- Tinem cont de respectarea imaginii clientului nostru pe piata.
- Propunem clientului modalitati de imbunatatire a contractelor semnate si a procedurilor de lucru cu clientii sai, pentru a evita situatii ce ar implica dificultati in recuperarea creantelor.
- Informam clientul cu privire la activitatile realizate si stadiul procedurii de recuperare a creantelor.